سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ـ در آنچه به علیّ سفارش کرده است ـ : ای علی! خواب دانشمند برتر ازعبادت عابد است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

نوشته شده توسط:   یه معلم  

نوآوری لازمه زندگی دوشنبه 87 تیر 17  7:58 عصر

چند وقت پیش با شاگردام رفته بودیم یکی از پارکهای اطراف تهران؛ یه قسمت از برنامه ها قرار بود که نور افشانی لیزری بشه، برا همین هم محوطه رو تاریک کرده بودن. تو همین بین و در حالیکه یه آهنگ تندی هم داشت پخش می شد و حدود 400 تا 450 دانش آموز دختر و پسر - که اکثرشون هم ابتدایی و راهنمایی بودند- منتظر اجرای برنامه بودن؛ یه دفعه صدای شادی و جیغ اون همه بچه کل محوطه رو گرفت؛ دنبال علتش می گشتم که دیدم دو تا آدم، عروسک "شرک" و "هیونا" رو پوشیدن و بین اون همه دانش آموز رفتن.

شرک - حرف دل 
ادامه مطلب...

حرف دل شما()

نوشته شده توسط:   یه معلم  

نوآوری در کلام امام(ره) و رهبر چهارشنبه 87 تیر 5  8:0 عصر

قبل از ورود به بحث نوآوری و چگونگی اون، بهتره نظر معمار انقلاب – حضرت روح الله(ره) – و نایبش – حضرت آقا(حفظه الله) – رو راجع به این موضوع بدونیم.

نوآوری از دیدگاه امام خمینی (ره)

- موافقت اسلام با نوآوری:

اسلامی که بیشترین تأکید خود را بر اندیشه و فکر قرار داده است، و انسان رابه بازداری از همه خرافات و اسارت قدرتهای ارتجاعی و ضد انسانی دعوت می کند، چگونه ممکن است با تمدن و پیشرفت و نوآوری های مفید بشر - که حاصل تجربه های اوست- سازگار نباشد؟

- توطئه دشمنان اسلام در مخالف نشان دادن اسلام با نوآوری:

امروز چون قرن اتم است آن روش کهنه شده! و ادعای آنکه اسلام با نوآورد‌ها مخالف است ـ همان سان که محمدرضا پهلوی مخلوع می‌گفت که اینان می‌خواهند با چهارپایان در این عصر سفر کنند ـ یک اتهام ابلهانه بیش نیست. زیرا اگر مراد از مظاهر تمدن و نوآورد‌ها، اختراعات و ابتکارات و صنعتهای پیشرفته که در پیشرفت و تمدن بشر دخالت دارد، هیچ‌ گاه اسلام و هیچ مذهب توحیدی با آن مخالفت نکرده و نخواهد کرد بلکه علم وصنعت مورد تأکید اسلام و قرآن مجید است. و اگر مراد از تجدد و تمدن به آن معنی است که بعضی روشنفکران حرفه‌ای می‌گویند که آزادی در تمام منکرات و فحشا حتی همجنس‌بازی و از این قبیل، تمام ادیان آسمانی و دانشمندان و عقلا با آن مخالفند گرچه غرب و شرقزدگان به تقلید کورکورانه آن را ترویج می‌کنند.

گاهی ناشیانه و با صراحت به اینکه احکام اسلام که 1400 سال قبل وضع شده است نمی‌تواند در عصر حاضر کشورها را اداره کند، یا آنکه اسلام یک دین ارتجاعی است و با هر نوآوری و مظاهر تمدن مخالف است، و درعصر حاضر نمی‌شود کشورها از تمدن جهانی و مظاهر آن کناره گیرند، و امثال این تبلیغات ابلهانه و گاهی موذیانه و شیطنت‌آمیز به گونة طرفداری از قداست اسلام که اسلام و دیگر ادیان الهی سر و کار دارند با معنویات و تهذیب نفوس و تحذیر از مقامات دنیایی و دعوت به ترک دنیا و اشتغال به عبادات و اذکار و ادعیه که انسان را به خدای تعالی نزدیک و از دنیا دور می‌کند، و حکومت و سیاست و سررشته‌داری بر خلاف آن مقصد و مقصود بزرگ و معنوی است، چه اینها تمام برای تعمیر دنیا است و آن مخالف مسلک انبیای عظام است! و مع‌الأسف تبلیغ به وجه دوم در بعض از روحانیان و متدینان بی خبر از اسلام تأثیر گذاشته که حتی دخالت در حکومت و سیاست را به مثابه یک گناه و فسق می‌دانستند و شاید بعضی بدانند! و این فاجعه بزرگی است که اسلام مبتلای به آن بود. (وصیتنامه امام خمینی (ره))

 ادامه مطلب...

حرف دل شما()

نوشته شده توسط:   یه معلم  

کثیف ترین ظلم تاریخ!!!! دوشنبه 86 اسفند 20  10:22 عصر

ایام غمبار و حزن آلود سیاهترین و کثیف ترین ظلم تاریخ و مادر جنایت عاشورا بر منتقم خون بناحق ریخته شده شان تسلیت باد.
---------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------

سلام مادر!
سلام بر قلب خسته ات، سلام بر بدن مجروحت، سلام بر صورت نیلی از سیلی ات، سلام بر دستان ورم کرده ات، سلام بر پیکر آزرده ات، سلام بر تو ای مهربان ترین مادر دنیا.
بله! پسرت - فرزند ناخلفت - با تو سخن می گوید، همو که بسیار تو را دوست می دارد، (هرچند که با اعمالش آزارت داده)، همو که محبتت را در دلش نهادی، همو که به اسم زیبای تو، هم حساس است، همو که می خواست بر غمهایت بمیرد و نشد و متأسفانه هنوز زنده است، همو که دوست دارد خوب باشد و فرزند خوبی برای این نازنین مادر، باشد ولی هنوز نتوانسته. همیشه از راه دور با تو سخن می گفت، اما حال به پشت درب خانه ات آمده و دق الباب می کند، راهش نمی دهی مادر؟؟؟!!!

 
ادامه مطلب...

حرف دل شما()

نوشته شده توسط:   یه معلم  

مداحی با طعم شنبه!!! سه شنبه 86 بهمن 9  1:40 صبح

قبل از هر چی، اینو گوش کنین.

حالا اینو تا آخرش گوش کنین.

فرض کنین بنده خدایی خودش رو آماده کرده و می خواد یه هیأتی بره و یه توسلی پیدا کنه و یاد مصائب ابی عبدالله(ع) بیفته تا دلش جلایی بگیره. اما حضرت آقای مداح که از یه طرف ترس داره، اگه سبک جدیدی رو نکنه از بقیه رفقاش عقب بمونه و اقبال عمومی ازش کم بشه و از طرف دیگه هم چون از این هیأت در نیومده باید جای دیگه بخونه و ازش هم توقع دارن حتماً سبک جدیدی رو که تا حالا هیچ جا نخونده، رو کنه تا سی دیش بازار رو بترکونه؛ شروع می کنه به خوندن:

قسمت نمیشه انگار حَرمت رو ببینم --- برای آخرین بار برای تو بمیرم
.....
......
هیچکی مثل من تو رو دوست نداره --- اینو از تو چشام می تونی بخونی!!!!!!!

فکرش رو بکنین که چه حسی به آدم دست می ده؟!! هر چی اون بنده خدا و بقیه بخوان با این شعر خودشون رو به حضرت (ع) نزدیک ببینن، نمی شه. وقتی یادشون میاد که این شعر (نه فقط این سبک، بلکه دقیقاً همین شعر!!) لقلقه زبان یه بازیگر مداحی با طعم نشبهطنز تلویزیون بوده که برا عشقش می خونده، به نظرتون یاد چی می افتن؟ یاد امام حسین(ع)؟!! یاد کربلا؟!! یاد شنبه(جواد رضویان)؟!! یاد هنگامه؟!! یا حمید عسگری(خواننده اولیه این ترانه)؟!!
واقعاً چی می خوایم از این طور عزاداریها بگیریم؟!! یعنی این عزاداریها به قول امام (ره) باعث زنده نگه داشتن این کشور و نظام شده؟!! یا اون تعابیری که مکرر تو احادیث و روایات برای عزاداریها اومده، شامل این برنامه ها می شه؟!! اصلاً مگه هر شوری قابل قبوله؟ و شوری که توش شعور نباشه ارزشی داره؟؟
به هر حال خدا کنه که همه مون تو کاری که باید برا این دستگاه انجام بدیم، بصیرت داشته باشیم و به هر قیمت و با هر راهی دنبال نتیجه نباشیم.
آخر الامر هم برا فصل الخطاب همه این حرفها، این کلام حضرت آقا (حفظه الله) رو گوش کنین.


 

پی نوشت:
دنیای جوانی هم یه پست با همین موضوع گذاشته که خوبه اون رو هم بخونین.
پیاده تا عرش هم یه مطلب با همین موضوع گذاشته. اونم خیلی خوبه حتما بخونین.

نثار گل نرگس(عج) صلوات
التماس دعای فراوووووون


حرف دل شما()

نوشته شده توسط:   یه معلم  

عروسی شنبه 86 شهریور 3  11:23 صبح

وقتی باباش داشت می رفت،‌ 2 یا 3 سالش بود. عکسش خیلی قشنگه. باباش با لباس خاکی، پسرش رو بغل کرده و داره می ره برای اعزام......
امشب عروسی همون پسر بود. پسری که حدود 23، 24 سال داره و برا خودش مردی شده. اما دیگه امشب باباش نبود. فقط عکسش رو گذاشته بودن تو مجلس و اینو زیرش نوشته بودن: «در پس سلوکی عارفانه گرد هم آمدیم. نوای عشق در سرایمان پیچید و حضورت آنرا به کمال رسانید. حال پدر شهیدم! مستانه بنگر تا با دعای خیرت روزگارمان را به خیر رسانی.»


ادامه مطلب...

حرف دل شما()

نوشته شده توسط:   یه معلم  

محرم از نگاهی دیگر یکشنبه 85 بهمن 1  10:15 صبح

باز محرم شد و دلها شکست       قفل دل حضرت زهراء (س) شکست

روزها و شبها گذشت و باز شب اول محرم دیگری رسید. باز هم دل هرکسی که حتی ذره ای ارادت به اهل بیت(ع) داشته باشد همچون حسینیه ها پر جوش و خروش است. محرمی دیگر هم رسید و حسین(ع) و یک کاروان که صدها و هزاران دل قافله همرهشان است.

اما نه....

نمی خواهم از کربلا بگویم.

امشب آخرین شب یک سال قمری دیگر است؛ یعنی یکسال دیگر هم از عمرمان گذشت.

شب آخر سال ، معمولاً هرکس به کارنامه سال گذشته اش می نگرد که چه کرده؟ سال پربرکتی داشته و یا همه اش ضرر و خسران؟

امشب برای هرکدام از ما می تواند چنین وضعیتی داشته باشد، یعنی مثل هر تاجر و کاسبی که آخر وقت و انتهای سال دخل وخرجش را دو دو تا، چهار تا می کند ما هم اعمالمان را بررسی  کنیم که آیا سال پر برکتی داشته ایم و یا خدای ناکرده ......؟! آیا کفّه حسناتمان سنگینتر است و یا .....؟! از محرم گذشته تا بحال چه کرده ایم؟ رو به جلو رفتیم یا درجا زدیم؟! اعمالمان باعث خشنودی صاحبمان شده یا خدای ناکرده هر هفته و هر ماه دل نازنینش را به درد آوردیم؟ کاری توانستیم برای مهیا شدن فرجش بکنیم یا با دست واعمال خود، یکسال دیگر ظهورش را به عقب انداخته ایم؟         مین سال غیبت کبری هم آمد و هنوز جهان مهیای حضور نازنینش نشده! مگر نه اینکه ما هر لحظه برای ابی عبد ا.. (ع) " یا لیتنا کنا معک" می گوییم و کاش ......   کاش........ می کنیم که ای کاش بودم و یاورت می شدم. تا ندای «هل من ناصر ینصرنی» ات دیوانه مان نکند؛ پس چه شد؟! هنوز بعد از این همه سال نتوانستیم مهیای آمدن امام زمانمان (عج) شویم، چه ننگی بر من از این بالاتر؟!!

اما حرف آخر اینکه اگر به مناسبتهای ماههای قمری دقیق تر بنگریم، اینطور می شود برداشت کرد که خدواند نیز برای کمال ما اسباب و وسایلی را به ترتیب در این ماهها نهاده تا بدامانشان چنگ زنیم و خود را با بالا بکشیم. ابتدای سال با محرم و حسین(ع) آغاز می شود تا همه در کشتی نجات حسین(ع) سوار شوند و خود را از منجلاب دنیا بیرون کشند، بعد از محرم و صفر، دست به دامان شفیعه محشر شده و به ریشه های چادرش چنگ می زنیم، بعد هم رجب و شعبان برای پاکی و طهارت بیشتر آمده تا به مهمانی خاص خدا برویم و آنجا هم یدالله، اذن الله و عین الله – علی(ع)- را واسطه مان قرار دهیم و در شبهای قدرش آخرین مرحله و تکمیل این سیر یعنی زیارت خانه خدا و تشرف به بیت الله را بطلبیم، گویا اینکه بعد از این همه واسطه، ملاقات با خود باریتعالی نصیبمان شده که در آن صورت زهی به سعادتمان.

پس بیاییم در این شب عزیز برای هم دعا کنیم و صاحب سفینه النجاه را نزد خدا واسطه بگیریم که امسالمان بهتر از سالهای گذشته باشد و با اعمالمان بتوانیم جهان را مهیای فرج آن یار غائب از نظر(عج) کنیم.

انشاء ا..


حرف دل شما()

نوشته شده توسط:   یه معلم  

حسن نظری هم رفت پنج شنبه 85 دی 14  8:35 صبح

نمی دونم چی باید بگم؟!!حسن نظری
تازه حدود یک ماهه شناخته بودمش اونم فقط در حد دیدن تو جلسه - آن روزها - بود. اونم از دور .
ولی نمی دانم چرا اینجوری شدم؟ صبح کاشکی برا چک کردن ایمیل نمی اومدم . خشکم زد. باور نمی کردم. هنوز هم نمی کنم.
نمی دونم حالا با این روحیه چطور سر کلاس برم. به بچه های کلاس چی بگم؟؟ هر کاری می کنم نمی تونم ناراحتیم رو نشون ندم. هر چند که خیلی هم نمی شناختمش و هم با بعضی ایده هاش مخالف بودم. تازه می خواستم تو وبلاگش یه حال اساسی ازش بگیرم. ولی...........
نمی دونم بیشتر ناراحت اونم  یا برا خودم دلهره دارم. تازه حاج آقا ابوالقاسمی رفته بود که اینم اضافه شد. فکر نمی کردم تو این محیط مجازی این قدر رفتن یکی سخت باشه.
خدا خودش همه مون رو عاقبت به خیر کنه.....

 


حرف دل شما()

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
روضه شب سوم ....
عرفه...
مخارج حروف!!
ذکر قنوت نوجوانی ره بر
یکی دیگه هم رفت... کی نوبت ماست؟؟
[عناوین آرشیوشده]

جمعه 103 فروردین 31

امروز:   0   همراه

دیروز:   10   همراه

فهرست

[حرف دل]

[ RSS ]

[من کیم؟]

[برقراری ارتباط]

[فتوبلاگ]

لینکهای دیدنی

آلبوم تصاویر سفر به سرزمین نور - مکه [191]
آلبوم تصاویر سفر به سرزمین نور - مدینه [163]
نامه ای به دوکوهه... [497]
کثیف ترین ظلم تاریخ! [929]
مداحی با طعم شنبه!! [191]
رسول ترک - آزاد شده اباعبدالله [1638]
روضه از زبان یک تیر [177]
محرم از نگاهی دیگر [131]
.:: عروسی ::. [223]
تصویر هوایی از کعبه [278]
آداب تلاوت قرآن [960]
اهل بیت(ع) و قرآن [140]
[آرشیو(12)]

من کیم؟

.: حرف دل :.
یه معلم
من کسی نیستم هر چی هست اونه... واسمع ندایی اذا نادیتک ......

تبلیغات حرف دل

.: حرف دل :.

اوقات شرعی

حضور و غیاب

حـــرف دل

تبلیغات


دوستان





مذهبی
پیامبر اعظم
یاد ایام
خلوت تنهایی
شیعه مذهب برتر
پیاده تا عرش
نمازخانه بوستان بهاره
رویش
زیر آسمان خدا
پایگاه عشق
حسین جان
دریـــچـــه
14 معصوم
مسیح اندیمشک
دوستانه و صمیمانه
یعسوب
رنگارنگه
آخرالزمان و منتظران ظهور
عاشقانه می گویم
وبلاگ گروهی موج
کبو ترانه .... تا بام ملکوت
مزار بی نشان
دختری در راه آفتاب
انتظار
عاشقانه
جاده خدا
بچّه شهید (به یاد شهدا)
کبوتر امام رضا
دست خط ...
ما صاحبی داریم
حاج رضوان
راز و نیاز با خدا
دانشمند
شمیم
عمو اکبر
اباصالحی
دیــار عـاشقـان
بسیجی 57
طبیب عشق....
سجاده ای پر از یاس
کبوترانه
جمهوریت
جلوه
عصر انتظار
مذهبی - سیاسی - فرهنگی
زورخانه باباعلی
*مشترک مورد نظر*
درد شکفتن
پرواز تا اوج
یوسف گم گشته
هیات محبان بقیةالله
خط بارون
عــــــــــروج
.:: در کوی بی نشان ها ::.
نهج البلاغه
حرفهای آسمانی
منتظر بیداری
● بندیر ●
جاء الحق و زهق الباطل
● باد صبا ●
تا پرواز....
شهدای دفاع مقدس
امیدزهرا
وبلاگ شخصی رهبر بختیاری
باران
نور
دوستانه
گلی از بهشت
بر و بچه های ارزشی
یا زهرا (س) مدد
سیمرغ
صبح دیگری در راه است ....
پرواز
صفحات انتظار در فراق گل نرگس
طلبه میلیونر
پرنسس زیبایی
عاشق آسمونی
موقتاً بدون نام
سوز و گداز
باران
کشکول
.:: بیقرار شهادت :::.
شمیم حیات
نارستان
شمیم انتظار
((( لــبــخــنــد قـــلـــم (((
کتابخانه
نیم پلاک
کانون گفتگوی قرآنی
تاریخ مصرف یا بهتره بگم تاریخ بی مصرف
نه/ دی/ هشتاد و هشت
کیمیا
مثلث یک ضلعی
یاداشت های یک مادر
توشه آخرت
مذهب عشق
مهر بر لب زده
چه زود دیر میشه
بسیجیم
my-god
کانون لشکر فرهنگی یوسف زهرا
صاعقه
ایــ عزیـــــز ـــــــران
گل پیچک
من و گذشته من
غلط غولوت
حدائق ذات بهجة

آوای آشنا

موضوعات

عمومی[11] . قرآن[4] . اهل بیت[4] . دلنوشته[3] . رضا امیرخانی . رهبر . عرفه . قنوت . ماه رمضان . مخارج حروف . حرف دل . دعا . امام حسین .

آرشیو

عمومی
قرآن
عترت
دلنوشته
شهریور 87

اشتراک

 

ویرایش قالب

قافله شهداء

تعداد   221234   همراه تا امروز


تماس با ما